Veel gestelde vragen

Om het zoeken makkelijk te maken hebben wij onze veel gestelde vragen ingedeeld naar de fases van het bestelproces. U kunt kiezen tussen de volgende categorieën:

Kies de categorie waar u een vraag over heeft. 
 
 


Ik heb nog geen bestelling geplaatst: 

  • Leveren u jullie ook aan het buitenland? 
Ja, wij leveren onze fietsen aan diverse landen in het buitenland. U kunt contact opnemen met de klantenservice via info@transportfiets.nl voor de voorwaarden. 
 
  • Wat zijn de verzendkosten naar het buitenland?

Country

Shipping costs

Delivery time in business days

Belgium

€ 15,00

1-2

England

€ 39

2-5

Germany

€ 29

2-3

Luxembourg

€ 29

2-3

Spain

€ 65

3-6

Sweden

€ 75

3-6

France

€ 59

3-6

Denmark

€ 75

3-6

Ireland

€ 65

3-6

  Italy

€ 59

3-6

  Austria

€ 59

3-6

Finland

€ 75

3-6

Norway

€ 99

3-6

Portugal

€ 75

3-6

Bulgaria

€ 89

3-6

Estonia

€ 89

3-6

Greece

€ 99

3-6

Hungary

€ 89

3-6

Croatia

€ 99

3-6

Latvia

€ 99

3-6

Lithuania

€ 99

3-6

Poland

€ 59

3-6

Romania

€ 99

3-6

Slovenia

€ 89

3-6

Slovakia

€ 89

3-6

Czech Republic

€ 89

3-6

Outside EU

On request

On request

 

  • Hoe bestel ik een fiets?
    1. Bepaal de maat van de fiets
    2. Bepaal het model van de gewenste fiets(en)
    3. Kies het aantal van de gewenste fietsen
    4. Klik op “Bestellen”
    5. Als het model fiets en aantal klopt klik dan op “Afrekenen”
    6. Vul uw contactgegevens in, selecteer uw betaalwijze en klik op “Verder”
    8. Betaal de bestelling en uw bestelling is geplaatst.

    U zult snel merken dat het allemaal heel eenvoudig is!
  • Kan ik mijn oude fiets inruilen?

Nee, wij ruilen geen fietsen in.

  • Is de fiets rijklaar als ik deze bestel via transportfiets.nl?

Nee, de fiets is wel al voor een groot deel al in elkaar gezet. U moet alleen de trappers, het voorwiel, het zadel en eventueel de voorremmen en het voorrek zelf in elkaar zetten. Dit zijn geen zeer ingewikkelde taken. Wanneer een fiets rijklaar wordt geleverd, wordt dit specifiek gemeld. 

  • Hoe maak ik de fiets zelf rijklaar?

Onze fietsen worden over het algemeen standaard in doos geleverd. Sommige A-merken worden echter standaard helemaal rijklaar thuisbezorgd Bij elke fiets is bij de productspecificatie terug te vinden op welke manier de fiets geleverd wordt. Maar wat houdt dit eigenlijk allemaal in? En wat is het verschil tussen 'monteren' en 'rijklaar monteren'?

Als je een fiets in doos ontvangt, betekent dit dat er nog een hoop moet gebeuren. De trappers moeten er op, het zadel, het stuur, het voorwiel en de voorlamp. Bovendien moeten al deze onderdelen ingevet worden zodat ze niet vastroesten. Heb je een voordrager en een slot bij je fiets besteld? Dan moeten deze er uiteraard ook op gemonteerd worden. Al deze stappen zijn onderdeel van het 'monteren'. Dat klinkt eenvoudig, maar dat is het niet helemaal! Een fiets moet namelijk ook rijklaar gemonteerd en afgesteld worden zodat je zeker weet dat je er veilig mee kan fietsen. Dit zorgt er ook voor dat de levensduur van de fiets optimaal gebruikt wordt en de garantie intact blijft. Rijklaar monteren en afstellen betekent het volgende:

- Alle draaiende onderdelen nakijken en afstellen (denk hier bijvoorbeeld aan de trapas en de achteras)
- Alle spaken moeten gespannen staan en/of worden
- De ketting op spanning brengen
- Alle boutjes en moertjes en schroefjes invetten en/of inspuiten en aandraaien
- Versnellingen (indien aanwezig) afstellen
- (Hand)remmen afstellen
- Zadelpen en stuur invetten voordat hij in de zadelbuis en de stuurbuis verdwijnt
- De juiste trapper invetten en op de juiste pedaal draaien
- Het stuur op de juiste hoogte brengen

Let op: voor het uitvoeren van deze stappen heb je verschillende gereedschappen nodig (denk hierbij aan een steeksleutel, een lange sleutel en een inbussleutel etc.).

Wij snappen natuurlijk dat rijklaar monteren niet voor iedereen is weggelegd. Daarom kan er bij Transportfiets.nl ook voor kiezen om de fiets 100% rijklaar bij jou thuisbezorgd te krijgen zodat je meteen kan genieten van je nieuwe fiets! Onze fietsenspecialist neemt je nieuwe fiets goed onder handen en zorgt ervoor dat alles goed wordt gemonteerd en afgesteld. Hier gaat wel wat tijd in zitten, dus houd er rekening mee dat de levertijd 3 tot 5 dagen langer is. Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de levering. Ga voor een 100% rijklaar gemonteerde fiets naar Accessoires en dan naar Service en doe de Montagekosten van € 35,00 in je winkelwagen samen met de fiets.

  • Welke fietsmaat heb ik nodig?

Bij transportfiets.nl hebben we een breed assortiment aan transportfietsen voor iedere leeftijd en lengte. De juiste fietsmaat is heel belangrijk bij de aankoop van een nieuwe fiets. Op deze pagina vindt u een uitgebreide omschrijving om de juiste fietsmaat te vinden. 

  • Kan ik mijn fiets afhalen?
Ja, u kunt uw fiets op het volgende punt afhalen:  

Afhaallocatie
Het afhaalpunt van transportfiets.nl bevindt zich in:
- Hillegom: Arnoudstraat 10, 2182DZ Hillegom. 

Let op, er zijn wel voorwaarden aan het afhalen van een fiets verbonden. Deze kunt u hier lezen. 

  • Kan ik een proefrit maken?
Een proefrit maken is mogelijk. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als bij het afhalen. Een andere optie is om thuis een proefrit te maken. U heeft 14 werkdagen bedenktijd. Dus u heeft alle tijd om de nieuwe transportfiets zelf te testen. Let daarbij wel op dat wanneer u de fiets wilt terugbrengen, de fiets geen gebruikssporen mag tonen. Meer weten over een bestelling retourneren vindt u op deze pagina
 


Ik ben mijn fiets aan het bestellen: 

  • Wat zijn de verzendkosten?

Bij een bestelling van boven de €50,- worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Onder de €50,- wordt er €7,50,- aan verzendkosten in rekening gebracht binnen Nederland.

  • Wat is de levertijd van een fiets op Transportfiets.nl?

De levertijd van Transportfiets.nl is razendsnel. Besteld u voor 12:00 uw fiets, dan wordt de fiets dezelfde werkdag nog verzonden. Dit betekent dat uw transportfiets binnen één of twee werkdagen bij u thuis wordt bezorgd. Let op, wij leveren alleen op werkdagen. Dus besteld u op vrijdag voor 12:00 uw fiets, dan wordt deze dezelfde nog verzonden en zal hij in de meeste gevallen op maandag worden bezorgd. Maar als u de fiets op vrijdag na 12:00 besteld, dan zal de fiets op maandag worden verzonden en zult u de fiets in de meeste gevallen op dinsdag ontvangen. Fiets laten leveren op zaterdag? Dat is mogelijk tegen extra kosten. Neem hierover contact op met onze klantenservice. 

  • Kan ik mijn fiets op een ander adres laten bezorgen?

U kunt uw fiets op een ander adres laten bezorgen.
Tijdens het bestelproces kan een alternatief afleveradres opgegeven worden.

  • Hoe kan ik betalen bij transportfiets.nl?

Je hebt bij transportfiets.nl de keuze uit:

- Betalen per IDeal
- Betalen per bankoverschrijving
- Betalen met Afterpay (achteraf betalen)
- Betalen per automatisch incasso

Meer informatie over onze betaalmogelijkheden vind je op deze pagina

  • Wat zijn de bankgegevens van transportfiets.nl?

Rekeningnummer: 355839067

IBAN: NL57 RABO 0355839067

BIC: RABONL2U 

 



Ik heb de fiets zojuist besteld:

  • Hoe weet ik wanneer mijn fiets wordt geleverd?

Zodra je de fiets hebt besteld via onze webshop, maken we de bestelling gereed voor verzending. Zodra je bestelling is verzonden, ontvangt je automatisch een ‘track & trace-code’ waarmee je de bestelling online kunt volgen. Zo weet je precies wanneer je bestelling wordt geleverd! Let op: DHL geeft geen tijdsindicatie weer, enkel een bezorgdag. Ben je op de dag van afleveren niet thuis? Dan komt de bezorger automatisch de volgende werkdag nog een keer. Indien je dan ook niet thuis bent, gaat het pakket terug naar het sorteercentrum. In dat geval kun je contact met ons opnemen om een nieuwe afleverafspraak te maken. Let op, de kosten voor een nieuwe afleverpoging zijn voor eigen rekening.

  •  Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Ja, het is mogelijk om uw bestelling te wijzigen. Dit kan alleen wanneer de fiets nog niet is verzonden. U dient contact op te nemen met de klantenservice voor 11:00 's ochtends op de dag dat de fiets verzonden wordt. Wanneer de fiets reeds verzonden is, kunt u de fiets omruilen. Contact opnemen met de klantenservice omtrent bestellingen wijzigen kan telefonisch via 0252-830800.  
 
 


Ik heb mijn fiets ontvangen:

  • Hoe maak ik de fiets zelf rijklaar?

Het monteren van een transportfiets is niet heel ingewikkeld. Meer informatie over het rijklaar maken van de fiets kunt u hier vinden. 

  • Tot wanneer mag ik de fiets retourneren?

U heeft 14 kalenderdagen recht van retour. Dat betekent dat de fiets tot 14 kalenderdagen na ontvangst nog retour mag worden verstuurd. 

  • Hoe kan ik de fiets retourneren?

Dat kan via het retourformulier. Deze vindt u hier Klik hier. Meer informatie over het retourneren vindt u op deze pagina.  

  • Wat zijn de algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden die van toepassing zijn bij transportfiets.nl kunt op deze pagina vinden.

  • Wat is het privacybeleid van transportfiets.nl?

Wanneer u meer wilt weten over het privacybeleid van transportfiets.nl, dan kunt u dat lezen op deze pagina
 

  • Hebben jullie een klantenservice?

U kunt onze klantservice bereiken via e-mail of telefoon.
Voor de contactgegevens zie de contactpagina.
 

Heeft u na het lezen van de bovenstaande informatie nog steeds vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch (0252-830800) of per e-mail (info@transportfiets.nl